Vítejte na stránkách ZŠ Smetanova, Skuteč

Stránky jsou momentalně ve fázi vývoje, pokračovat můžete dále pomocí levého menu.

LEDNOVÉ SOUTĚŽE NA NAŠÍ ŠKOLE

Již první měsíc nového roku nám přinesl sportovní i vědomostní úspěchy.

Chlapci z 6. až 8. tříd se zúčastnili krajského kola ve florbalu a po výborném výkonu slaví postup do regionálního semifinále. To se uskuteční 19. února v Litomyšli.

16. ledna proběhlo v Chrudimi okresní kolo dějepisné olympiády za účasti našeho žáka Matouše Bohatého. I když se umístil na 5. místě, tak výsledky tohoto okresu byly natolik kvalitní, že postupuje do krajského kola, spolu s dalšími.

V úterý 29. ledna se dvě žákyně z 9. třídy zúčastnily okresního kola Olympiády z českého jazyka. Kateřina Burešová si z Chrudimi odvezla krásné 2. místo a postup do krajského kola.

Ve středu 30. ledna se opět dvě žákyně z 9. třídy zúčastnily okresního kola Matematické olympiády. A obě uspěly. Kateřina Burešová obsadila 5. místo (od 1. místa ji dělily 2 body) a Lucie Kučerová obsadila 7. místo.

LYŽAŘSKÝ VÝCVIK 7. TŘÍD - 6. den

Dnes nastala - co se počasí týče změna – poprvé nám tu nesvítilo sluníčko…a bylo to znát. Na sjezdovkách jsme se potkávali pouze se zachumlanými lyžaři, kteří schovávali své tváře v kuklách a nákrčnících. Dopoledne se konali závody ve sjezdu, po zbytek dne jsme pak jezdili po všech sjezdovkách, které tento areál nabízí. Můžeme tak říci, že všech 39 členů „naší výpravy“ dokáže sjet modrou i červenou sjezdovku. K obědu jsme měli zeleninovou polévku a šunkafleky, k večeři pak kynuté knedlíky s borůvkami. Náplní večerního programu bylo celkové zhodnocení LVZ, vyhlášení výsledků závodů, předání diplomů, informace k organizaci posledního dne LVZ a diskotéka.

LYŽAŘSKÝ VÝCVIK 7. TŘÍD - 5. den

Středa byla asi nejchladnějším dnem tohoto týdne. Přesto jsme si lyžování užili, hlavně dopoledne, kdy se do nás a do krásně zasněžených svahů opíralo sluníčko. První tři družstva už bravurně sjížděla sjezdovky ve Stříbrnicích i Hynčicích a zdokonalovala se ve svém lyžařském umění. Čtvrté družstvo pilovalo sjezd ve Stříbrnicích. Na každém byl vidět veliký pokrok a větší a větší jistota, kterou jsme při sjíždění sjezdovek nabyli. K obědu jsme dnes měli gulášovou polévku a rajskou omáčku s knedlíkem a masovými koulemi. K večeři byla hrachová kaše. Náplní dnešního večera byla beseda se členem horské služby.

LYŽAŘSKÝ VÝCVIK 7. TŘÍD - 4. den

Dnešní den byl dnem odpočinkovým. Po snídani jsme vyrazili na procházku po okolí. Mírně stoupající lesní cestou jsme se dostali až nad Hynčice, lyžařský areál nacházející se na opačné straně kopce. Výhledy tu byly opravdu úchvatné. Cestou tam i zpět jsme se mohli pořádně vydovádět ve sněhu a užít si tu pravou zimu. Po obědě (česneková polévka a kuře s rýží) jsme odjeli do Zábřehu, abychom se zrelaxovali v místním bazénu. Mohli jsme využít plavecký bazén, vířivku a páru. Měli jsme také čas podívat se po náměstí, případně si něco koupit. Po návratu nás čekala večeře (čočková kaše s vejci) a večerní program – hry. Tentokrát proběhlo klání v karetní hře Prší a v kostkách.

LYŽAŘSKÝ VÝCVIK 7. TŘÍD - 3. den

Třetí den našeho lyžařského výcviku se opět vydařil, obzvlášť co se počasí týče. Od rána nebyl na obloze ani mráček a sluníčko nás během výcviku příjemně hřálo. První a druhé družstvo dopoledne pilovalo své lyžařské dovednosti na „velké sjezdovce“ a třetí družstvo trénovalo na o stupeň náročnější sjezdovce než v předchozích dnech a hlavně se učilo jezdit na vleku. Po obědě (fazolová polévka a šišky s mákem) a poledním klidu sjížděli „velkou sjezdovku“ už všichni naši lyžaři – po družstvech, každý svým tempem a podle svých schopností. I ti úplní začátečníci už zvládají řízený oblouk. Všichni byli také nafilmováni, takže se večer mohl každý na sebe podívat a posoudit, jaké udělal pokroky. K večeři jsme měli segedínský guláš a v rámci večerního programu si děti připravily diskotéku. Zítra nás čeká odpočinkový den.

LYŽAŘSKÝ VÝCVIK 7. TŘÍD - 2. den

Máme za sebou druhý den našeho lyžařského výcviku. První družstvo trénovalo carvingový oblouk, druhé družstvo procvičovalo smýkaný oblouk a třetí a čtvrté družstvo se zdokonalovalo v jízdě v pluhu, příp. se seznámilo se smýkaným obloukem. Počasí bylo dnes také pěkné. Nesvítilo sice tolik sluníčko, ale nebyla také taková zima. K obědu jsme měli hovězí vývar, vepřový plátek s rýží, k večeři špagety a k druhé večeři opět rohlík s pomazánkou

LYŽAŘSKÝ VÝCVIK 7. TŘÍD - 1. den

V pátek 18. ledna jsme v pět hodin odpoledne zamávali rodičům a vydali se na cestu do Jeseníků. Do Stříbrnic jsme dorazili něco po osmé hodině večerní, odnosili si svá zavazadla do chaty a po večeři (výborném rizotu) jsme si vybalili věci a seznámili se s programem lyžařského výcvikového kurzu i s pravidly chování během LVZ. Druhý den jsme se po snídani (formou švédských stolů) vypravili ke sjezdovým tratím a začali výcvik. První a druhé družstvo se přesunulo lanovkou přes kopec do lyžařského areálu v Hynčicích, třetí a čtvrté družstvo zůstalo ve Stříbrnicích, které poskytují ideální podmínky pro výcvik začátečníků. K dispozici jsou tu dva lyžařské pásy, takže i ti, kteří stáli na lyžích opravdu poprvé, nemuseli „šlapat kopec“. Počasí nám dnes opravdu přálo…mrzlo, ale také krásně svítilo sluníčko. Po obědě (bramborová polévka, bramborový knedlík, špenát a výpečky) a poledním klidu jsme se vrátili na sjezdovky a pokračovali ve výcviku. Všem se dařilo. K večeři byly francouzské brambory s okurkou a k druhé večeři rohlík s rybí pomazánkou. V rámci večerního programu jsme zhlédli filmy o různých lyžařských technikách.

KONZULTAČNÍ DEN

Ve středu 16. 1. 2019 se koná konzultační den od 15:00 do 17:30.

VÝPIS ZNÁMEK

V pátek 11. ledna dostanou žáci výpis známek za 2. čtvrtletí tohoto školního roku.

100 LET ČSR - VÁNOČNÍ VÝSTAVA

Vánoční výstavou si ZŠ Smetanova (znovu)připomněla výročí Významné výročí, jakým je 100 let od vzniku naší samostatné republiky, se už od počátku nabízelo jako hlavní téma naší tradiční akce – vánoční výstavy na ZŠ Smetanova, konané 7. prosince. Chtěli jsme návštěvníkům připomenout některé okamžiky z naší historie, slavnější i méně slavné momenty národa, běžné předměty dob minulých a proměny Skutče v běhu historických epoch. Kromě tradiční módní přehlídky šatů salonu Diana a vystoupení pěveckého sboru Sluníčka mohla zaujmout cukrářská soutěž O moučník Magdaleny Dobromily Rettigové. Mohli jste se totiž akce zúčastnit aktivně (tedy napéci nějaký originální a co nejchutnější zákusek) a přihlásit ho, následně pasivně i jako divák a degustátor. Po ochutnání (a můžeme zde prozradit, že všechny moučníky byly ochutnány a ochutnávány až do úplného snědení, takže nezbyl opravdu ani jeden kousek) jste pak mohli hlasovat v anonymní soutěži. Vítězkou se stala paní Malínská, která upekla jablečný tažený závin podle receptu M. D. Rettigové a získala nejvíce hlasů. Příjemnou atmosféru doladila dvojice mladých brněnských fyziků říkajících si ÚDIF. Předváděli zájemcům pokusy s kapalným dusíkem. Toto fyzikální „divadlo“ se odehrávalo v naprosto nové učebně fyziky a chemie před velkým počtem diváků. Zbývá připomenout taneční vystoupení tříd 4. A a 4. B, ukázky práce v dílnách, pestrou obrazovou výzdobu a neméně pestrou nabídku všeho možného vánočního zboží tradičních prodejců. Věříme, že každý návštěvník si našel v průběhu výstavy něco, co mu zpříjemnilo zmíněné páteční odpoledne a podvečer. Závěrem bychom chtěli nejen naší republice, ale i vám popřát vše nejlepší do nového roku. Žáci a zaměstnanci ZŠ Smetanova