Vítejte na stránkách ZŠ Smetanova, Skuteč

Stránky jsou momentalně ve fázi vývoje, pokračovat můžete dále pomocí levého menu.

TÝDNY MEDIÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ - \"HOAX. CZ\"

Ve dnech od 20. května do 28. června 2019 probíhá další ročník akce Týdny mediálního vzdělávání, do kterého jsme se letos také zapojili. Ve čtvrtek 30. května nás navštívila společnost \"Hoax.cz\". Žáci druhého stupně byli seznámeni nejen s problematikou poplašných zpráv - hoaxů, ale také s různými typy internetových podvodů.

3. den ŠvP - Kozov

2. dne ŠvP - Kozov

28. 5. 2019 ŠvP - Kozov

ZŠ Smetanova ve „stínu“ Českého ráje

Mezi dny 13. až 17. května 2019 se osmáci naší školy zúčastnili tradičního turistického kursu. Z kempu Sedmihorky, kde nás ubytovali na 4 noci, jsme vyráželi na různé túry podle počasí a možností. V úterý jsme navštívili Trosky, ve středu město Turnov a Muzeum Českého ráje, ve čtvrtek nás přivítal Kopicův statek a následně odpoledne si osmáci zaběhli připravený orientační běh v areálu kempu. Co však bylo zcela odlišné od jiných let, to bylo počasí. Letošní studený květen nám připravil velmi zajímavé chvíle, kdy sami žáci (a mnohokrát jsme je na to upozornili) poznali, jak je důležité raději v takovém chladu předimenzovat oblečení. Někteří zažili krizi už na Troskách, další pak určitě na hradě Valdštejn. Déšť (byť mírný) a vítr v osmi stupních teploty je vražedná kombinace. Nakonec k nám byla obloha milosrdná alespoň v tom, že jsme doopravdy zmokli jen jednou, a to až při návratu z Turnova, takže jsme se mohli hned usušit. Naše „polární“ výprava přežila a všechny drobné nevolnosti a únavy měly šťastný konec. Zkrátka a jednoduše, studenější turistický kurs už nezažijeme… Zbývá dodat vítěze orientačního běhu – dívčí část ovládla Tereza Veselá a klukům vévodil Adrian Štrumfa. Těšíme se na další rok a tímto objednáváme lepší počasí.

1. den ŠvP - Kozov

Focení tříd

Ve středu 22.května proběhne focení tříd. Společná fotografie 30Kč ( 23x15cm). Pokud bude nepříznivé počasí, náhradní termín je stanoven na čtvrtek 23.května.

SCHŮZKA - CHORVATSKO 2019 - ZMĚNA TERMÍNU

Poslední schůzka před odjezdem na ozdravný pobyt v Chorvatsku se uskuteční ve čtvrtek 6. června 2019 v 15:30 hod. v 8. třídě. Účast POVINNÁ!!! Zároveň se bude vybírat 1000 Kč v hotovosti (výlety, cestovní pojištění, balíček na cestu).

CO JE NUTNÉ MÍT S SEBOU NA OZDRAVNÝ POBYT V CHORVATSKU:

• Léky (individuálně dle potřeby) dejte mu je do sáčku, opatřete jménem a napište dávkování (dle lékaře). Tento potom u autobusu předáte do rukou paní zdravotnice.
  • Toaletní potřeby, kartáček na zuby, zubní pasta, ručník, mýdlo aj…
  • Sluneční brýle, boty do vody (povinné), plavky, krém na opalování s vysokým ochraným faktorem, krém po opalování, karimatka nebo plážové lehátko, oblečení dle potřeby – trička, mikiny, letní bunda, tepláková souprava, krátké kalhoty, kraťasy, tepláky, spodní prádlo, plavky, kapesníky, pevnou obuv, obuv do vody, sandály, boty na přezutí, pyžamo, ponožky, pokrývka hlavy (počítejte i s chladnějším počasím) aj…. Oblečení volte pohodlné do přírody a k vodě.
  • Kruh, matračku, brýle a ploutve podle místa v zavazadlech. Škola zajišťuje raft do moře.
  • Různé společenské hry, sportovní potřeby k vodě (možné vzít s sebou podle místa v zavazadlech). Škola zajišťuje společenské hry na večer.
  • Na výlety – batoh, láhev na pití aj…
  • Na poznámky – penál, pero, tužky, sešit, blok aj…
  • Za ztrátu cenných předmětů z ubytovacíh zařízení CK neručí. Doporučujeme pouze mobil.
  • Poznámka: Doporučujeme zvážit cestování vašeho dítěte v autobuse (jestli není vhodné dát kinedryl před cestou a na cestu zpět), popřípadě se poradit s paní doktorkou.
  • Odjezd: 17:00 hod. – informace bude zveřejněna i v žákovské knížce.

OD ANDROMÉDY PO ZAMBEZI

V úterý 23. dubna 2019 se žáci 6. tříd naší školy zúčastnili exkurze do Hradce Králové (do Planetária) a do Holic (muzeum dr. Emila Holuba). V Planetáriu pro nás dva lektoři připravili zajímavý program o vzniku Sluneční soustavy, vzniku Země a Měsíce. Za pomoci digitálních technologií jsme se mohli pohybovat Vesmírem a dostat se co nejblíže k Slunci, Marsu a Jupiteru. Zjistili jsme, že vědci už mají poměrně jasnou představu o tom, co dělat, kdyby se k nám blížil meteorit. Viděli jsme, jak to asi vypadalo při dopadu meteoritu na Zemi v době dinosaurů. Také jsme si mohli vyzkoušet, jak by to mohlo vypadat v jiných galaxiích. V observatoři jsme se podívali na dalekohled, který zde používají, a nahlédli jsme na povrch Slunce. V holickém muzeu jsme si vyslechli poutavý výklad o životě a práci dr. Holuba a prohlédli si pozůstatky z jeho sbírek. Uvědomili jsme si, že dr. Emil Holub byl na svou dobu opravdovým průkopníkem, a že to, že překonal všechny překážky, byl až zázrak.

VELIKONOČNÍ TURNAJ V DESKOVÝCH HRÁCH

Ve středu 17. dubna jsme uspořádali již 7. ročník turnaje v deskových hrách. Letos se turnajů zúčastnilo 130 dětí. Zápolilo se v Carcassonne, Dámě, Felixovi, Othellu, Piškvorkách, Ubongu a Zatre. Medaile ve svých turnajích pak získali tito hráči:
  • Carcassonne – Ondřej Mihulka (Skuteč), Radovan Čejka (Skuteč), Matouš Bohatý (Skuteč)
  • Dáma – David Slabý (Praha), Igor Gurtovskyy (Praha), Vít Novák (Skuteč)
  • Felix – Petr Fajmon (Skuteč), Michaela Burešová (Skuteč), Patrik Sotona (Skuteč)
  • Othello – Ondřej Bělovský (Skuteč), Miroslav Šťastný (Praha), Hana Stejskalová (Praha)
  • Piškvorky – Marek Vařejčko (Skuteč), Jiří Netolický (Skuteč), Natálie Korábová (Skuteč)
  • Ubongo – Anna Drobná (Skuteč), Andrea Sejkorová (Skuteč), Dominika Vodvárková (Praha)
  • Zatre – Julie Jouklová (Praha), Alžběta Doležalová (Skuteč), Hana Vuong (Praha).
    Velmi mě potěšilo, že se letos do turnajů opět dostala hra Zatre (čteno catre), která patří díky velkému počítání mezi méně oblíbené hry. Ale také platí, že kdo si ji zamiluje, nechce už hrát nic jiného.
    Velmi děkujeme všem sudím jednotlivých turnajů za hladký průběh soutěže. Velké poděkování patří vedení školy za možnost uspořádat turnaj v prostorách školy. Děkujeme také všem, kdo přispěli k pořízení cen pro vítěze; letos zejména internetový obchod svět-deskových-her, MŽP, Comgad a DDM Praha 2.
    Za organizační tým, Mgr. Eliška Leopoldová

SOUTĚŽE A AKCE NA ZŠ SMETANOVA - březen

Kateřina Burešová, z 9. třídy, se 19. března zúčastnila krajského kola Matematické olympiády a v konkurenci bezmála 30 účastníků obsadila krásné 10. místo.

Katka podruhé: 4. 4. 2019 se zúčastnila krajského kola olympiády v českém jazyce v Pardubicích. Z celkových 12 soutěžících obsadila nádherné 4. místo. Získala tím navíc teoretickou šanci postupu do ústředního – celorepublikového kola v Praze. Úsměvným se stalo i zadání slohové práce: TO JE APRÍL! Úspěch naší Kateřiny byl však skutečným. Katce gratulujeme a přejeme ji mnoho úspěchů v dalších soutěžích. PS: Sama Kateřina se po návratu na naší základnu ZŠ Smetanova humorně posteskla nad svým 4. místem dne 4. 4. Prý veliká škoda, že se olympiáda nakonala opravdu na apríla, a to 1. dubna.

Letos se žáci 9. třídy zúčastnili školního kola Office Areny 2019. Po zodpovězení 40 otázek z oblasti užívání Microsoftu Office bylo stanoveno pořadí v závislosti na správných odpovědích a k tomu potřebnému času. Na prvních třech místech se umístili Kateřina Burešová, Lucie Kučerová a Matouš Bohatý, který postoupil do krajského kola. V krajském kola musel podle zadání vypracovat projekt ve Wordu, Excelu a PowerPointu.

Již tradičně jsme se zúčastnili přehlídky dětských recitátorů. Nejprve porota ve školním kole vybrala dva žáky, kteří nás měli dále reprezentovat v Chrudimi. Letos si recitaci textů nejlépe připravily dvě dívky, a to Simona Doupalová a Anna Kozderková (7.B). Obě děvčata si v okresním kole vedla výborně. Anička dokonce získala čestné uznání a tím i šanci na postup do vyššího kola. To proběhlo 8. dubna v Pardubicích a ona zde skvělým přednesem vybraných textů dokázala, že v recitaci patří mezi opravdové špičky. Blahopřejeme a děkujeme za reprezentaci ZŠ Smetanova.

Tradici v naší škole mají i dějepisné soutěže. V mezinárodní soutěži LIDICE21, které se účastní tisíce studentů nejen ze základních škol, ale i z gymnázií, se opět umístili dva naši žáci. Deváťák Matouš Bohatý a překvapivě i o rok mladší Tereza Veselá, která se musela sama „poprat“ s učivem, které ve škole ještě neprobírala. Oba úspěšně zvládli první kolo a postoupili do kola druhého. Držme jim pěsti, aby se jim dařilo i nadále a mohli se tak radovat z medailí.

NOC S ANDERSENEM 2019

29. března se konala v MK Skuteč 14. NOC S ANDERSENEM, která byla zajímavá v tom, že se nejen někteří žáci ZŠ Smetanova zúčastnili, ale dokonce tři naši žáci (Tereza Veselá, Míša Burešová a Anička Jehličková) velmi zdatně zvládli roli pomocníků. Některé z námětů připravili samostatně a na části se podíleli. Patří jim uznání a poděkování.